Herroepingsrecht
- Informatie over het herroepingsrecht
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product.
Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden.
Producten en verpakkingen die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking.
De kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant.
De leverancier is verplicht om binnen 14 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.
Kijk op: Justitie over kopen op afstand voor meer informatie over het herroepingsrecht.
Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, geeft Bengshop.nl u 14 dagen de tijd om een RMA aanvraag in te dienen.
Deze tijd gaat in vanaf de dag dat u het product in kwestie heeft ontvangen.
Wees ervan bewust dat het herroepingsrecht niet van toepassing is voor zakelijke klanten van Bengshop.nl.
Maak een consumenten Account aan (kies "Privé" tijdens de registratie) als u voor persoonlijk gebruik wilt bestellen en in aanmerking wilt komen voor het herroepingsrecht.
- Voordat uw bestelling verzonden is:
Controleer de status van uw laatste bestelling in uw Account.
Als de bestelling nog steeds open staat of op gecontroleerd, kunt u per email vragen de order te annuleren.
Indien de bestelling reeds besteld, verpakt en/of verzonden is, dan is het te laat om de bestelling te annuleren en is het aanvragen van een RMA nummer na ontvangst van de bestelling de enige oplossing om in aanmerking te komen voor het herroepingsrecht.
Om ongewilde producten te retourneren dient u een RMA nummer aan te vragen aan de hand van de regels van het herroepingsrecht.
- Nadat uw bestelling verzonden is:
Wanneer u uw producten ontvangen heeft, Gebruik dan de RMA procedure
Indien u aan de postbode betaald heeft, dan wordt het bedrag teruggestord op uw bankrekening.
Let dan ook op dat u uw rekeningnummer vermeld!
Wees ervan bewust dat u, onafhankelijk van de reden tot annuleren, binnen de wettelijke tijdslimiet dient te handelen en ons dus binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling op de hoogte dient te brengen.
- U mag een product retourneren binnen het herroepingsrecht indien:
U een Account heeft aangemaakt als privé persoon.
U het product niet geopend/gebruikt heeft of een mogelijke verzegeling heeft verbroken.
Er geen zichtbare schade op het product te vinden is of duidelijke tekenen van gebruik zichtbaar zijn.
Het product en alle onderdelen die erbij horen, in dezelfde staat wordt geretourneerd zoals het naar u was verstuurd.
- Speciale gevallen waarbij u geen gebruik mag maken van het herroepingsrecht:
Diensten geleverd binnen zeven werkdagen.
Producten die gemaaakt/geassembleerd/besteld zijn naar uw persoonlijke specificaties.
Producten waarvan de verzegeling is verbroken.
Producten die niet via de website besteld zijn maar via een offerte.
- We zullen het te crediteren bedrag verminderen indien:
Producten door gebruiker of onderweg terug naar ons zijn beschadigd.
Producten of retail verpakkingen beschadigd zijn (zodat ze niet als nieuw verkocht kunnen worden).
Onderdelen ontbreken (handleidingen, kabels, adapters, enz.) in de retourzending.
Indien u uw bestelling weigert of niet duidelijk aangeeft dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht binnen de overeengekomen periode, is het voor ons onmogelijk om na te gaan waarom u uw bestelling niet aangenomen heeft.
In zulke gevallen zult u niet alleen voor uw bestelling in rekening worden gebracht, maar ook voor alle bijkomende kosten die wij moeten maken in verband met de transactie.
Wees ervan bewust dat u door wet- en/of regelgeving verplicht bent ons actief te informeren over uw voornemen om producten binnen de overeengekomen periode te retourneren.
De geretourneerde producten en verpakkingen dienen in dezelfde staat te zijn zoals zij ons magazijn verlieten.
Zorg er ook altijd voor dat u uw bestelling aanneemt aan de deur en/of ophaalt bij het postkantoor, ook al wilt u gebruik maken van uw herroepingsrecht.
Mocht u dit niet doen, dan moet Bengshop.nl zorg dragen voor de retourzending en is Bengshop.nl genoodzaakt de kosten voor deze zending aan u door te belasten.
- Terugbetaling (credit)
Als u onder rembours heeft besteld, dan kan Bengshop.nl u alleen crediteren (terugbetalen) op uw bankrekening.
Hier zal tijdens de RMA procedure om gevraagd worden.
Als u met iDeal betaald heeft, mag Bengshop.nl alleen crediteren aan de oorspronkelijk gebruikte bankrekening die gebruikt is voor het plaatsen van uw bestelling!
Crediteren naar andere rekeningnummers is helaas niet mogelijk.
- Onvolledige of foutieve zending
Indien u producten ontvangt die u niet heeft besteld of niet alle door u bestelde producten worden geleverd, dan raden wij u het volgende aan:
Controleer eerst uw pakbon: Op uw pakbon staat wat er in die levering zit, het kan namelijk voorkomen dat er meerdere zendingen onderweg zijn. Indien de aantallen niet kloppen t.o.v deze pakbon stuur dan een e-mail naar Verzend support met de volgende informatie:
- Klantnummer (Accountnummer).
- Ordernummer.
- Artikelnummer van het ontbrekende en/of verkeerd geleverde product(en).
- Een nauwkeurige beschrijving van het probleem.
- Maak, indien mogelijk, digitale foto's van de zending.
- Wij nemen dan contact met u op om met u af te stemmen hoe wij het probleem zo snel mogelijk voor u kunnen oplossen.